dilluns, d’octubre 15, 2007

15 d'octubre - dia d'acció blocaire - Medi Ambient

Per fi ha arribat, després d'un mes i mig d'haver-me'n assabentat, el dia d'acció blocaire, no sé de què pot servir, però tractant-se del medi ambient, i veient els temps que corren, em sembla que totes les accions són poques.

La notícia d'aquest cap de setmana ha estat que, entre d'altres, s'ha concedit el Nobel de la Pau a l'Al Gore per la seua defensa aferrissada del medi ambient. Ja em sembla bé, el que no tinc gaire clar és si és la persona que millor identifica els valors ambientals, tot i que segurament n'és una de les que compta amb més mitjans per a fer-ho (veieu si no la seua peli).

M'hagués agradat veure'l com a president dels EUA, li hagués parat els peus a la Texaco en el seu afany de perforar Alaska? S'hagués plantat davant de les pressions de les petrolieres? Hagués envaït l'Iraq? Hauria ratificat Kyoto? Hauria servit d'alguna cosa?

Em sembla bé, torne a dir, que li hagen donat el premi, el problema que hi veig és que no passa de ser un premi al desenvolupament sostenible, quan crec que hauríem d'anar ja cap al decreixement sostenible. Hi ha un greu problema de temps i no podem deixar-ho córrer més!